W ostatnich latach usługi fizjoterapeutów cieszą się coraz większym powodzeniem, a ilość gabinetów szybko rośnie. Jak promować taki biznes, aby wyróżniał się na tle innych placówek i przyciągał pacjentów?
Dobra promocja placówki to pierwszy krok do sukcesu. Jak znaleźć złoty środek, aby reklama nie była nachalna czy infantylna, a jednocześnie skutecznie przyciągała uwagę i trafiała do odpowiedniej grupy docelowej? Jest na to kilka sposobów!
Pacjenci najczęściej szukają informacji na temat gabinetów fizjoterapeutycznych w internecie. Głównie za pomocą Facebooka, gdzie mogą od razu sprawdzić opinie na temat wybranego miejsca. Podstawą promocji jest więc dobrze prowadzony i prosperujący profil na Facebooku. Można na nim umieszczać zdjęcia gabinetu, ciekawe artykuły dotyczące fizjoterapii czy opisy poszczególnych zabiegów. Potencjalni klienci, oglądając zdjęcia, czytając komentarze i opinie, wyrabiają sobie zdanie na temat placówki i z pomocą tych wszystkich czynników podejmują decyzję.
Podobnie ma się sprawa ze stroną www. Prosta, czytelna i miła dla oka będzie najlepszą wizytówką gabinetu. Ciekawym rozwiązaniem jest także program do gabinetu fizjoterapeuty. Specjalnie przygotowane oprogramowanie wspomaga promocję, a dodatkowo ułatwia pracę w samym gabinecie. W systemie można gromadzić na przykład opinie klientów, a później publikować je na swoich profilach w social mediach czy na stronie www. Komentarze osób, które skorzystały z usług gabinetu, mogą zostać opublikowane tak naprawdę w dowolnym miejscu w internecie, wystarczy odpowiednia wtyczka. To rozwiązanie przyciąga potencjalnych klientów, którzy poszukują w internecie informacji na temat interesującej ich placówki. Ogromnym atutem oprogramowania dla fizjoterapeutów jest także możliwość udostępnienia klientom opcji rezerwowania wizyt przez internet i podpięcia takiego systemu bezpośrednio pod swoją stronę www czy profil na Facebooku. Dzięki temu pacjent nie musi opuszczać strony czy fanpage’a, aby umówić się na termin, co znacznie minimalizuje ryzyko, że skorzysta jednak z oferty konkurencji.
O skuteczności promocji gabinetu decyduje wiele czynników. Dlatego przed rozpoczęciem działań warto stworzyć sobie dokładny plan oraz wybrać formy promocji, które dadzą najlepszy efekt, będą dopasowane do specyfiki branży i wymagań klienta.