Rozwój gabinetu kosmetycznego w kilku krokach

Stagnacja często oznacza dla biznesu śmierć, zwłaszcza dla biznesu w branży beauty, która jest przecież niezwykle dynamiczna. Jeśli chcesz, aby Twój salon dobrze prosperował i przyciągał stale nowych klientów, zobacz jak dbać o jego rozwój!

#1 Znajdź swoją niszę

Zbyt szeroka oferta to przekleństwo wielu gabinetów kosmetycznych. Wymaga ona dużych nakładów finansowych – inwestowania w nowe stanowiska, kosmetyki, podwyższanie kompetencji personelu. Te pieniądze nie zawsze się zwracają – w obszernej ofercie zawsze znajdą się zabiegi, które kiepsko się sprzedają. Lepiej wyspecjalizować się w jakiejś dziedzinie. To oszczędność, ale też szansa na stanie się wiodącą marką na lokalnym rynku. Klienci wolą ekspertów!

#2 Planuj pracę

Chaos to kolejny wróg sukcesu. Żeby go uniknąć, planuj działania w salonie z wyprzedzeniem. Czy to zmiana cennika, czy czyszczenie sprzętów – jeśli odpowiednio wcześniej ustalisz kto i kiedy ma się tym zająć, z pewnością dojdzie to do skutku. Warto też co rano robić przegląd wizyt zaplanowanych na ten dzień, odświeżyć informacje o klientach, którzy mają się zjawić. W organizacji pracy pomoże Ci system do umawiania wizyt i zarządzania salonem. W natłoku zajęć takie wsparcie jest nieocenione! Zobacz, co jeszcze możesz zyskać: https://www.versum.pl/program-do-zapisywania-klientow/.

#3 Nie zapominaj o rozwoju pracowników

Salon nie będzie stał w miejscu, jeśli jego pracownicy będą posuwać się naprzód. Wysyłaj ich na szkolenia, motywuj do pracy nad swoim warsztatem, razem z nimi szukaj inspiracji i śledź najnowsze trendy. Pamiętaj, że są oni Twoją wizytówką. No i nie zapominaj, że Ty też zawsze musisz wiedzieć, co w trawie piszczy!

#4 Analizuj swoje działania

Co z tego, że wprowadzasz dużo zmian, jeśli nie wiesz, czy przynoszą oczekiwane efekty? Obserwuj zachowania klientów, opinie na temat swojego salonu w Internecie i prowadź statystyki sprzedaży. Każda informacja jest cenna – w jakich godzinach jest największy ruch, do którego pracownika klienci najchętniej się umawiają, w jakich konfiguracjach kupują różne zabiegi. Nowych klientów pytaj o to, jak dowiedzieli się o Twoim salonie. Pomoże Ci to określić, które działania reklamowe są skuteczne, a nad którymi warto jeszcze popracować. To dużo danych, na szczęście ze wspomnianym systemem Versum gromadzenie ich i analizowanie nie jest wcale trudne.

W idealnym świecie powinieneś o wszystkich wymienionych rzeczach pomyśleć jeszcze przed otwarciem salonu. Jednak nawet jeśli zdarzyło Ci się popełnić błąd, nic straconego – o ile masz motywację i zastanowisz się, jak go naprawić i ustrzec się przed nim w przyszłości.