Sprawdź, czy popełniasz błędy w prowadzeniu salonu manicure!

Prowadzenie własnego biznesu to nie lada wyzwanie. Nie sposób uniknąć błędów, ale jeśli popełniasz je nagminnie, mogą pogrzebać nawet tak obiecujący interes, jak salon stylizacji paznokci. Zobacz, czego lepiej unikać!

Błąd nr 1: przesadnie oszczędzasz

Niestety, to wciąż grzech główny wielu przedsiębiorców w branży hair & beauty. Tymczasem wymagania klientów rosną, nie przychodzą oni już w ciemno na zabiegi i nie zdają się na łaskę (lub niełaskę) kosmetyczki. Nie szastaj pieniędzmi, inwestuj ostrożnie, ale pamiętaj, że oszczędzanie na jakości na dłuższą metę na pewno się nie sprawdzi.

Błąd nr 2: nie starasz się pozostać w kontakcie

Wizyta rozpoczęta o czasie, rozmowa się klei, usługa wykonana perfekcyjnie. A później… nic. Klientka wyszła z pięknymi paznokciami i na tym wasza relacja się zakończyła. Może następnym razem będzie chciała spróbować innego salonu? Żeby temu zapobiec, musisz o sobie przypomnieć. Wyślij po jakimś czasie SMS zachęcający do powtórnej wizyty w Twoim gabinecie. Zadowolona klientka z pewnością chętnie skorzysta z propozycji, jeśli uświadomisz jej, że dzięki ponownemu spotkaniu z Tobą przedłuży efekt, który tak przypadł jej do gustu.

Błąd nr 3: nie proponujesz nic nowego

Jeśli w Twoim salonie wieje nudą, a Twoja usługi są kopią oferty konkurencji, to nie możesz spodziewać się wielu klientek. Dlaczego miałyby się zdecydować się na wizytę w Twoim salonie? Postaraj się zaproponować coś ciekawego. Wyjątkowy zabieg na dłonie, ręcznie malowane wzory, a może specjalizacja w konkretnej technice manicure? Wybór należy do Ciebie. Warto pomyśleć też o nowościach w zakresie obsługi klienta, takich jak rezerwacja online. Im łatwiej będzie się do Ciebie umówić, tym lepiej. Możliwość umawiania wizyt przez internet to nie jedyne udogodnienie, jakie możesz wprowadzić w salonie. Przekonaj się: https://www.versum.pl/oprogramowanie-dla-salonu-manicure/

Błąd nr 4: ignorujesz trendy

Myślisz, że klasyka zawsze się obroni i nigdy nie wyjdzie z mody? To prawda, ale pracując w branży beauty musisz trzymać rękę na pulsie! Mnóstwo Twoich młodszych i starszych potencjalnych klientek lubi być na topie, daj im więc to, czego oczekują. Jeśli będą widzieć w Tobie eksperta, bez obaw zaakceptują każdą nowość, jaką im zaproponujesz. Śledź zagraniczne portale branżowe, przeglądaj Instagram.

Błąd nr 5: jesteś offline

Gdzie Twoje potencjalne klientki szukają usług takich jak Twoje? Oczywiście w internecie! Jeśli Twój biznes nie istnieje w sieci, szybko może przestać istnieć w ogóle. Koniecznie załóż konto na Facebooku, a jeśli już je masz, dbaj o to, by na bieżąco aktualizować profil. Świetnym pomysłem może być też założenie konta na Instagramie. To miejsce, które ma cieszyć oko, a trudno o firmę, która może się pochwalić piękniejszymi efektami pracy, niż salon manicure!

Udało Ci się uniknąć powyższych błędów? Świetnie, możesz cały swój czas poświęcić rozwojowi firmy i dopieszczaniu klientów. Jeśli jednak zdarzyły Ci się potknięcia – nie przejmuj się. Grunt to w porę zareagować!

[Głosów:1    Średnia:5/5]