Proces rekrutacyjny – co zrobić, gdy nie ma kandydatów?

Choć pandemia koronawirusa wpłynęła na rynek zatrudnienia, to dalej możemy z czystym sumieniem stwierdzić, że mamy tzw. rynek pracownika. Zdarza się, że na dane stanowisko po prostu nie będziemy mieli kandydatów. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak powinniśmy zareagować? Dowiedz się więcej!

Problem z kandydatami dotyczy każdej branży. Szczególnie widoczny jest na produkcji. Pracownicy oczekują wyższych płac, a ich kompetencje niekiedy są zbyt niskie. Jak rozwiązać ten problem?

Po pierwsze – cierpliwości i wytrwałości

Znajdź odpowiednie miejsca do opublikowania ogłoszenia i postaraj się przyciągnąć kandydatów. Być może za szybko spodziewałeś się efektów procesu rekrutacji. Możliwe, że będziesz potrzebował wsparcia w postaci profesjonalnej agencji pracy, która szybciej znajdzie osoby odpowiednie do Twojej firmy.

A co jeżeli jednak, mimo dużych wysiłków i zachęcających warunków pracy nadal nie ma chętnych do działania?

Postaw na proces robotyzacji w swojej firmie

Jeżeli nie ma ludzi do pracy, postaw na… roboty. Proces jakim jest robotyzacja procesów biznesowych spotykany jest w firmach coraz częściej i jest odpowiedzią na kwestie i problemy rekrutacyjne. W ten sposób stanowisko obstawisz automatycznym robotem, którego jakość i efektywność pracy będzie niekiedy dużo lepsza niż kandydata na dane stanowisko w postaci osoby.

Do obsługi robota możesz wyznaczyć jedną z osób w Twojej załodze, podwyższając jej wynagrodzenie i zmniejszając zakres obowiązków w pierwotnym wydaniu. Dzięki temu błyskawicznie zapełnisz lukę, zwiększysz możliwości produkcyjne oraz zapewnisz sobie spore oszczędności. W końcu za maszynę nie musisz płacić podatków i ZUS.

Jak widzisz – są możliwości, które wspomogą proces poszukiwania osób na nowe stanowiska, jeżeli jest kłopot z rekrutacją. Być może właśnie automatyzacja jest rozwiązaniem dla Ciebie. Zachęcamy do poszukania informacji o takich procesach i inwestycji w innowacyjne kwestie technologiczne!